Elektro Guzzi

Elektro Guzzi vznikli v Rakousku v roce 2004. Již od prvních experimentů bylo znatelné ovlivnění detroitským technem (Jeff Mills, Carl Craig), které si ovšem přeložili do vlastního jazyka. Jejich svérázné analogové pojetí taneční hudby zaujalo berlínský label Macro, kde jim po šesti letech existence vyšla eponymní prvotina.

V dalším roce jí následovala dvojice studiových alb Parquet a Live P.A. Až na vyjímky, jako je nahrávka Circling Above vydaná u londýnského labelu The Tapeworm, zůstávají Elektro Guzzi věrni svému původnímu labelu Vedle dlouhohrajících alb vyšlo v průběhu tvůrčí nadprodukce ještě několik singlů a zejména trojlístek EP – Extrakt (2011), Allegro (2012) a Cashmere (2013). Zmiňovaný koncertní zářez na slovutném festivalu progresivních trendů Sónar není zdaleka jediným koncertním úspěchem trojice. Objevili se třeba na pódiích neméně slovutných festivalů Roskilde, Melt!, Wilsonic nebo v ikonickém berlínském techno klubu Berghain.

Jakkoliv může zvuk Elektro Guzzi vyznít, vše je vytvořeno analogově a živě. Klasické obsazení rockového tria tak vystupuje ze stínu dekád zavedeného zvuku a vytváří taneční hudbu, která si komplexností struktury v ničem nezadá s tvorbou současných top producentů.

Vedle Elektro Guzzi se pánové kreativně vyjadřují ještě v několika vedlejších projektech (noiserockoví Tumido, experimentálně hiphopoví Metalycee) přičemž prim hrají pořád Elektro Guzzi, což je s úctou ke všem jmenovaným a dalším nejmenovaným levobočkům jedině dobře, protože lahůdky pro fajnšmekry servírují hlavně pod hlavičkou Elektro Guzzi.